Leta i den här bloggen

fredag 19 mars 2010

Jacks extramamma

Min pappas hund Kitty, dvärgpinscher, har blivit som en extramamma för vår Jack. De leker hela dagarna när jag är i skolan och Kitty som egentligen är en problemhund med "taskig barndom" och som alltid skäller och är allmänt nervös. Hon blir som förbytt med Jack. Hon lägger sig på rygg och låter Jack bita och brottas med henne. Och när han blir för hårdhänt ryter hon till kort och bestämt. Duktig Kitty! Hon uppfostrar min hund åt mig ;-)

Jack har sitt bus-fejs på

Sover sött hemma efter en lång dag
Soritas Kitty make my day

1 kommentar:

  1. Hej!
    Fina bilder! Ja men säg bara till om det blir någon Gekåsresa så kan vi kanske synas då, jag jobbar dock mycket men är alltid ledig lördagar och oftast ledig fredagar.

    Tips på träning.. hmm jag vet inte, så svårt att skriva tips såhär över nätet men jag skulle jobba mycket på en bra allmänlydnad först och främst. När jag skaffade Kellie hade jag varit utan hund i ett år (hade parson russell terrier innan) och jag hade en väldig tävlingsabstinens då jag tävlade mycket med den förra hunden så jag satte nästan direkt igång med att träna in tävlingsmoment och Kellie var klar för lydnadsklass 1 innan hon ens var 10 månader men istället blev allmänlydnaden åsidosatt och det ångrar jag idag så med Nikita har jag gjort tvärt om, skapat en bra allmänlydnad och börjat med ren tävlingslydnad mycket senare (hon kan inte ens hela lydnadsklass 1 än men så satsar vi nte på lydnad heller ;P ) så det är väl mitt tips, att inte "glömma bort" allmänlydnaden men självklart kan man träna tävlingslydnad samtidigt också!

    kram

    SvaraRadera