Leta i den här bloggen

måndag 8 mars 2010

Fotbollsvalpen Jack

Nu har Jack blivit introducerad till våran fantastiska fotbollsvärld. Då Martin är en inbiten fotbollspelare i div 3 är det mycket fotboll i våran vardag, kan tyckas tråkigt för många.
Men..
I början när jag börjat spana i denna vackra varelse iklädd i tajta strumpor och dubbskor blev han mitt ideal. Fotbollen intresserar mig inte så värst, men allt Martin gör på plan är extremt intressant och viktigt för mig. Det blir en nyromans när man sitter på en träbänk med solen i ansiktet sittandes framför en stor gräsplan som man dessutom åkt i 40 min för att få se. Man drömmer sig tillbaka till den tiden man satt i timmar varje vecka på bara för att få se min Martin.

Så igår åkte jag och Jack för att titta på husse spela cup uppe i skogen någonstans. Det var svinkallt och Jack var inte så värst glad över vädret. Kallt om tassarna och skitråkigt! Men när vi ställde oss alldeles intill planen fick han syn på bollen! Oj vad kul det var. Det var så intressant att Jack somnade i min famn inbäddad i filtar. Jag har turen att Jack är så liten så när han somnat stoppade jag ner honom i min väska där han sött sussade en timme..
Detta var en ren miljöträning från min sida och Jacken fick träffa massa människor som ville komma fram och hälsa. Det fick en godis att ge honom och därför älskar Jack att hoppa upp i famnen på nya människor :) Tror det står "Shetland sheepdog ska vara reserverad mot främlingar med får inte ha någon antydan till nervrositet" i rasstandarden. Avviker min älskade Jack från standarden då? ;-)

Idag ringde Martin mig och berättade att han nyss klickat fram sitt alldeles första egna trick med Jack. "Snurra runt!". Det ska bli så spännande att se dem. Jag är inte van att J tränas av någon annan, håller jag honom för hårt? :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar