Leta i den här bloggen

måndag 22 mars 2010

Äntligen! Framsteg!

Idag satt den! Jag som kämpat och inte haft egentligen en aning om hur jag ska få till ett snyggt fot (Eller vad det heter på lydnadsspråk?). Vi har klossen som utgångspunkt och Jack gillar att jobba med den. Han testar och stampar på den med glimten i ögat. Har studerat www.3vallare.se noga hur hon shejpar in klossen. Och idag satt den!! Jack kan givetvis redan klossen och vet vad han ska göra. Vi har under en tid tragglat in att han ska försöka förflytta sin bakdel runt den och idag klarade han det. Klockrent!
Jag stod intill klossen och kallade Jack till klossen och han ställde sig på den och på ett par sekunder roterade han in i position! Såå lycklig var jag! Han satte den flera gånger. Från inkallande till klossen och rotera till position :-D :-D Duktigt Jack!

Söta Jack sussar i sängen
Sockersött!
Ser ni så stor han har blivit? :´)

Idag har Jack varit hos morfar (min pappa) igen. Där leker han hela dagarna med hans dvärgpinscher Kitty! Pappa hade övat kommandot stå igen. Tror att även han känner lite press att få Jack så redo som möjligt inför utställningsdebuten

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Söt liten Sheltie du har! =) Jag aksnke kan göra hemsidor men jag har inte koll på hemsidor åt andra då jag själv bara kodar för hand och det kan bli en del att göra om man vill uppdatera och jag har inte tid att lära andra hur man gör. Men det finns säkert någon du kan hitta!

    SvaraRadera
  2. Va duktiga ni är!!! Vi tar det lite mer lugnt med träningen :P Men Yra är ju iof inte tänkt som en lydnadshund heller ;-)

    Angående skällande basenji - rasen vet inte hur man skäller men självklart finns det några få undantag som bekräftar regeln... Precis som med vargarna! Vargarna skäller heller inte men man har hittat vargar som faktiskt skällt till någon gång.

    SvaraRadera
  3. Ja basenjin är en oerhört vacker ras och på vissa sätt är de lika pinschern. Är ju själv en pinschergalning :) Har just nu ingen pinscher, men det är bara en tidsfråga innan nästa pinscher kommer in i hushållet. Finns bilder på min numera omplacerade pinschertik Vilja i galleriet på hemsidan. Sen kan du läsa lite också på min kennelhemsida: http://www.spisis.com

    SvaraRadera